בזק משיקה היום לראשונה בישראל את פלטפורמת העסק החכם. במסגרת השקת השירות החדש בזק יוצאת עם מספר חבילות לעסק החכם, במחיר התחלתי של 99 שקל בחודש (המחיר כולל את עלות החיישנים, מערכת הניהול החכמה ותמיכה שוטפת), בנוסף לדמי התקנה וללא התחייבות.
מערכת ניהול העסק החכם שמשיקה בזק מבוססת על פלטפורמה שפיתחה חברת Axonize הישראלית. המערכת כוללת סט מסכים משולב המשמש לניהול וצפייה של כלל הפעילויות בבית העסק, ומאפשרת קבלת התראות חכמות על פי תרחישים מובנים בזמן אמת. כמו כן, המערכת מאפשרת אנליזה וניתוח של מידע ממגוון החיישנים והמערכות אשר מאפשרים לבית העסק להתייעל ועל ידי כך לחסוך במשאבים.
בנוסף למערכת הניהול, מציע שירות העסק החכם של בזק מגוון פתרונות ושירותים המותאמים לצרכי העסק, אשר כולל מגוון רחב של חיישנים, ביניהם ניתן למצוא בקרת טמפרטורה לזיהוי שינויים במתקני קירור, בקרת נפח לזיהוי תנועה במתחם מסוים, בקרת פתחים לזיהוי פתיחה של דלתות וחלונות, בקרת תקלות, מרחבי מסחר חכמים, חיישנים המאפשרים זיהוי לקוח במרחב המסחרי של בית העסק, מעקב אחרי מכונות ועוד. שירות העסק החכם של בזק מבוסס על פלטפורמה פתוחה המאפשרת חיבור של כל סנסור IoT, בכל פרוטוקול תקשורת.
האסטרטגיה של בזק המדברת על החיים החכמים, הובילה במקביל גם להתפתחות השפה המיתוגית של החברה. במטרה לחזק את הרחבת טריטוריית הבית המזוהה עם החברה בעשור האחרון ויציאתה למרחבים חדשים, מחליפה בזק את הסלוגן “הכי טוב בבית”, בסלוגן “להרגיש בבית”. בתוך כך, בזק שומרת על הלוגו “B“, המזוהה איתה שנים רבות, אך מרככת אותו ועל ידי כך, הופכת אותו לצעיר וחדשני יותר, תוך שמירה על הנכס המיתוגי הקיים.
אם עד היום בזק הדגישה את הבית, מהיום בזק מפתחת את המשוואה ואומרת שהבית שלנו יכול להימצא איתנו בכל מקום, כך שתמיד נרגיש ככל הניתן כמו בבית. מבחינה זאת, השקת העסק החכם מצטרפת למהלכים קודמים המחזקים את המהפכה הדיגיטלית גם מחוץ לגבולות המסורתיים של הבית והעסק.
התפתחות השפה של בזק שמה דגש על חדשנות ומובילות טכנולוגית, לצד גמישות. כך, השפה המותגית החדשה כוללת כלים מגוונים ודינמיים כמו גופנים, צבעוניות חדשה ושימוש משתנה בצורת המתאר של הלוגו, שפה צילומית, אייקונים ושימוש בכלים אנימטיביים שכולם יחד משרתים את המסר החדש של המותג. כל שירות של בזק מאופיין בצבע ייחודי לו, בשונה מהצבע הכחול ששלט עד כה בכלל מוצרי החברה. מגוון הצבעים נועד להוסיף למותג רבדים, בנוסף לצבע הכחול שימשיך לתפקד כצבע הראשי של המותג.