שוק הסלולר הסיני, שהוא כידוע הגדול והמתפתח ביותר בעולם, ממשיך לספק לנו נתונים מרשימים מאוד על היצרניות המקומיות. חברת המחקר IDC מפרסמת את הנתונים לרבעון השני של השנה, ולא מפתיע לגלות שחברת וואווי (Huawei) ממשיכה להוביל את רשמית חמשת היצרניות הבולטות, עם מכירת 19.1 מיליון יחידות, המשקפים שליטה של 17.2 אחוזים, זאת לעומת 16.6 מיליון מכשירים ושליטה של 15.6 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר עליה של 15.2 אחוזים.
מיד אחריהם צמד חמד, Oppo ו-Vivo שצועדות יחד גם במחקרי השוק העולמי, שמציגות עליה מרשימה במיוחד לעומת הרבעון השני של השנה שעברה. Oppo עושה זאת עם מכירת 18 מיליון סמארטפונים בשוק הסיני, המשקפים שליטה של 16.2 אחוזים, ו-Vivo שמכרה 14.7 מיליון, ונוגסת 13.2 אחוזים.
אבל הסיפור העצוב של המחקר הזה, לפחות על פי IDC, קשור דווקא לחברת שאומי (Xiaomi) עם צניחה של 38.4 אחוזים (!) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שאומי, שהייתה רק לפני שנים אחדות הכוכב של סין, מחזיקה כעת בנתח שוק של 9.5 אחוזים, עם מכירת 8.6 מיליון יחידות “בלבד”. חשוב לזכות כי במהלך הרבעון השני השיקה החברה את מכשיר הדגל החדש Xiaomi Mi 5, מה שהופך את ההתרסקות למשמעותית יותר. במקום החמישי ממוקמת אפל (Apple) שלא מצליחה להסתדר עם השוק הסיני, ויורדת בכמעט 32 אחוזים לעומת השנה שעברה.
מקור: IDC