במהלך חודש נובמבר האחרון אישרה סמסונג כי היא רוכשת את חברת האודיו Harman בסכום כולל של כ-8 מיליארד דולרים, והיום הושלם התהליך באופן סופי. העיסקה היא הגדולה ואחת המשמעותיות בתולדות החברה הדרום קוריאנית, שהעדיפה עד היום להתמקד ברכישת חברות קטנות יחסית.
המותג Harman מוכר לנו בעיקר בזכות מוצרי האודיו הנמכרים תחת המותג Harman Kardon, אבל סמסונג מתעניינת לא פחות במכירות החברה בשוק הרכב, המהווה 65 אחוזים מההכנסות הכוללות של החברה. Harman מביאה לשוק הרכבים מגוון רחב של פיתרונות, החל ממערכות אודיו מתקדמות, מערכות אבטחה, מערכות בטיחות מתקדמות וקישוריות, אותן תמצאו בלמעלה מ-30 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. בנוסף לענף הרכב, תוכל סמסונג לנצל את הרכישה כדי לשים ידה על ההתקדמות של הרמן בכל נושא “האינטרנט של הדברים” (IOT), ולהביא את “הדור הבא של חוויות צרכניות וארגוניות מבוססות ענן, כמו גם שירותי קצה שונים, דרך מיזוג בין עיצוב, נתונים והתקנים”, כפי שהקוריאנית מתארת זאת בהודעה הרשמית
סמסונג תנסה גם למנף את מותגי השמע המובילים של הרמן, הכוללים כאמור את Harman Kardon, אך בנוסף תמצאו את JBL, Mark Levinson, AKG, Lexicon, Infinity ו-Revel. על פי ההודעה, תמשיך Harman לפעול כחברת בת עצמאית בסמסונג, כאשר המנכ”ל הנוכחי Dinesh Paliwal ימשיך בתפקידו, כמו גם 30,000 העובדים.
מדובר למעשה ביריית הפתיחה של סמסונג בניסיון להיכנס למערכות המולטימדיה ברכבים, בדומה ל-Android Auto של גוגל, וכמובן גם CarPlay מבית אפל.
מקור: Samsung