מתלבטים איזה ספק לבחור? מבולבלים מההבדל בין ספק לתשתית? לא מצליחים להבין איזו הצעה היא המשתלמת ביותר? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. ישנם מספר פרמטרים שצריך להתחשב בהם כשבוחרים ספק אינטרנט – תשתית, מהירות גלישה, מחיר ועוד. איך לבחור ספק אינטרנט? על כך בכתבה הבאה.
ספק מול תשתית – מה משמעות כל אחד ואיך הם עובדים ביחד?
בארץ, שוק האינטרנט מורכב מחברות המספקות תשתית אינטרנט ומחברות הנקראות ספקיות אינטרנט ובעצם מספקות את הגישה לתוכן עצמו. התשתית היא בעצם האופן הטכני בו המחשב הביתי שלנו מחובר לרשת האינטרנט העולמית. הראוטר הביתי יכול להיות מחובר באמצעות חיבור המבוסס על רשת הטלפוניה או כזה המבוסס על כבלי הטלוויזיה. בשנים האחרונות מתחילה גם פריסה של תשתית חדשה – תשתית סיבים אופטיים המבטיחה מהירות גבוה משמעותית מזו שהכרנו עד כה. כך או אחרת, התשתית תלוי ברוב המקרים במיקום המגורים שלנו ובחיבורים הקיימים באזור מגורינו. בחלק מהשכונות התשתיות טובות מאחרות ובחלק לא ניתן לפרוס תשתיות מתקדמות. כמו כן, ישנן ספקיות שלא עובדות עם כל התשתיות, על כן, חשוב קודם לבחור תשתית מתאימה ורק לאחר מכן למצוא את הספק שנותן את התמורה הטובה ביותר עבור התשתית.
מהירות הגלישה – הנתון הכי משמעותי
אין ספק שעבור כולנו, מה שהכי חשוב באינטרנט הוא מהירות הגלישה. היום, החיבור לאינטרנט משמש אותנו עבור פעולות רבות, אשר לא מעט מהן דורשות פס רחב ומהירות גבוהה – סטרימינג של סרטים וסדרות, האזנה למוזיקה ומשחקים ברשת כולם דורשים אינטרנט מהיר. כמו כן, השימוש במספר מכשירים במקביל – מחשבים וטלפונים חכמים, עוד יותר מעצים את הדרישה למהירות ופס רחב. על כן, ברור שהמהירות היא הפרמטר החשוב ביותר וממנו גם נגזר מחיר החבילה. פרט נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא גם מהירות העלאה. רבים מתייחסים למהירות ההורדה בלבד אך היום, בעידן בו רובנו גם משתפים סטוריז ופוסטים, למהירות העלאה יש חשיבות רבה ביכולת שלנו לשתף קבצים, בייחוד קבצים כבדים כמו סרטי וידאו.
שירות לקוחות ושירותים נוספים
כשלא מעט מהחבילות שהספקים מציעים לנו הן דומות למדי, הגורם אשר יטה את הכף עבור ספק כזה או אחר יהיה השירותים הנלווים שהוא יכול לספק. השירות המשמעותי ביותר הוא כמובן שירות הלקוחות. תקלות באינטרנט קורות ולעיתים נדרש לתקן אותן בבית הלקוח. חברות ששירות הלקוחות שלהן לא מסוגל לספק תיקונים בקבועי זמן סבירים, שההמתנה לשירות הטלפוני היא ארוכה ושאיכות השירות נמוכה הן חברות שכדאי להתרחק מהן, גם במחיר של עוד כמה שקלים בחשבון החודשי. בנוסף, ספקיות האינטרנט מציעות שירותים נוספים כמו חשבון אימייל, חוסמי פרסומות, גיבוי בענן והגנה מתכנים פוגעניים עבור ילדים. כמו כן, ישנם ספקים המציעים חבילות הכוללות גם שירותים נוספים כמו טלוויזיה, טלפון סלולרי או טלפון ביתי שיכולות להפוך את העסקה למשתלמת יותר עבורכם.