חברת המחקר האמריקאית Creative Strategies ערכה בימים האחרונים סקר הבודק את מידת ההשפעה של שערוריית הפרטיות האחרונה על משתמשי פייסבוק בארה”ב, והתוצאות בהחלט צריכות להדאיג את המדיה החברתית והעומד בראשה.
הסקר, שנערך בקרב 1000 אמריקאים בקבוצות גילאים שונות, מראה כי לפחות 9 אחוזים מהנשאלים מחקו לחלוטין את חשבון הפייסבוק שלהם בתגובה לאירועים האחרונים, ו-17 אחוזים מהמשתמשים מחקו את אפליקציית פייסבוק מהמכשירים החכמים שלהם. למרות שאחוז קטן יחסית מחקו את החשבון באופן סופי, מציינת חברת המחקר כי המספרים המדאיגים יותר מבחינת פייסבוק מגיעים דווקא מהשינויים בהרגלי השימוש. לדוגמא, 39 אחוזים מהנשאלים ציינו כי כעת הם זהירים יותר בכתיבה ומוערבות ברשת החברתית, 35 אחוזים יבקרו מעט יותר בפייסבוק, ו-31 אחוזים דאגו להיכנס להגדרות הפרטיות במטרה לצמצם כמה שיותר את כמות הנתונים שהרשת אוספת עליהם.
חברת המחקר הוסיפה שהשינויים בהתנהגות המשתמשים עלולים להשפיע לרעה על עסקי פייססבוק, מאחר וזו מסתמכת בעיקר על מוערבות המשתמש כדי לשפר את הערך שהיא מציעה למפרסמים. לכולם ברור כי פייסבוק נמצאת כעת בקו האש, אבל השאלה הגדולה ביותר היא: האם מדובר בתופעה חולפת, או שינוי מגמה לטווח ארוך.
מקור: Creative Strategies