אם בשוק הסמארטפונים שולטת גוגל ביד רמה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, הרי שהמצב הפוך לחלוטין כאשר מסתכלים על השעונים החכמים. כפי שניתן לראות בתרשים המצורף, ממשיכה אפל לנגוס למעלה מ-50 אחוזים מהעוגה, אבל מה שיכול להפתיע רבים הוא המיקום, או יותר נכון נתח השוק של מערכת ההפעלה Android Wear.
מי שמנצלת את הדעיכה של גוגל היא כמובן סמסונג, שמצליחה להתייצב במקום השני בזכות סדרת שעוני ה-Gear המריצים את מערכת ההפעלה העצמאית Tizen. למעשה, סמסונג היא החברה היחידה באיגוד Tizen ופועלת לגמרי לבדה כדי לשלב את מערכת ההפעלה העצמאית בשלל מוצרים, החל משעונים חכמים, סמארטפונים ועד למקררים. החיסרון הגדול ביותר של מערכת הפעלה זו, לפחות בשלב זה, הוא חוסר באפליקציות ביחס לשתי המתחרות הגדולות, אבל הקוריאנית מנסה לפצות על כך בעזרת גאדג’טים מעוצבים להפליא המשלבים טכנולוגיה חדשנית, ונראה כי בשלב זה הדברים אכן עובדים כמו שצריך.
גוגל צריכה לדאוג מאוד מהמצב הנוכחי, כמו גם מהתנהלות השותפות שמציעות את מערכת ההפעלה לשעונים החכמים. עדכון המוצרים לגרסת Android Wear 2.0 ממשיך להתעכב ויוצר אי ודאות וחוסר נוחות אצל המשתמשים, שמתחילים להציץ לצדדים.
מקור: Tizenexperts