כלמוביל משיקה בישראל את ה-A-Class החדשה, הרכב הראשון של מרצדס שישלב את מערכת ה-MBUX. מעבר למערכת החכמה מרצדס מראה כי גם הרכבים בסדרת הפותחת, סדרת A, יהיו מלאים בטכנולוגיות מתקדמות שהיו עד כה נחלת סדרות הפאר כגון סדרת S. הדור החדש יקבל את מערכת Pre-Safe אשר חוזה מראש, על ידי מכ״ם, מצבי תאונה ומבצעת תמרון והתחמקות לטובת מניעת תאונה. בנוסף הדור החדש משלב מעבר ועקיפה אוטונומית בין נתיבים (Active Lane Changing Assist), עצירת חרום אוטונומית בחשש לתאונה, עד למהירות של 200 קמ״ש (Active Emergency Stop Assist), שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים גם כשהרכב כבוי (Active Blind Spot Assist) ובקרת שיוט אדפטיבית.
כאמור סדרת A החדשה תגיע מאובזרת עם מערכת המדיה החכמה MBUX. תאגיד הרכב הגרמני Daimler, יצרן ה-Mercedes, חבר ל-HARMAN (חברת בת בבעלות מלאה של Samsung) והתוצאה היא מערכת מדיה מתקדמת משולבת מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת במציאות רבודה AR, וממשק משתמש קל לשימוש ובעברית! חיכינו הרבה זמן להנות מהשפה העברית ברכבי מרצדס והנה זה הגיע.
מה זה אומר מערכת ניווט מגובה במציאות רבודה? על מסך הרכב כאשר מגיע הצורך להראות נתונים, תמונת המפות משתנה לתמונה בזמן אמת המתקבלת ממצלמות המותקנות בחזית הרכב ועל גבי התמונה מוצגת שכבה נוספת של נתונים דרושים כגון חיווי תנועה, אזהרות למפגעים בכביש וכדומה.
המהלך לשילוב הטכנולוגיה החדשה מסתייע כיום במאות עובדים של HARMAN ברחבי העולם ואת הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל. הצוות מתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning), שמאפשרות להציג לנהג מידע רלוונטי בזמן אמת ממערכות הניווט והבטיחות של הרכב ולייצר תחושת ביטחון אצל הנהגים במצבי נהיגה סמי-אוטונומיים, על ידי כך שיאפשרו לנהג לראות כיצד מבין מחשב הרכב את סביבתו. הצוות הטכנולוגי שפיתח את המוצר מתמקד כיום בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים.
לדברי אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN, במצב של נהיגה עצמית, מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות: לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכד׳. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית. ״הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות ׳חיות׳ ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה״, אומר עקיבא. ״מעבר לכך, אנחנו שמחים להיות חלק משוק הרכב ההולך ומתהווה בישראל ומתכננים, כ-HARMAN ישראל, להיות גורם מקשר מהותי בין הסטרטאפים הקטנים לתעשיית הרכב העולמית, באמצעות הקשרים של HARMAN ו-Samsung”.
חדי העין שמו לב שכתבנו לראשונה המערכת תומכת בעברית. אז נכון, המערכת עצמה לא יודעת לדבר עברית אבל היא מציגה עברית בצורה תקינה ישירות מהמפעל ללא צורך בשינויים בארץ. על מנת שהמערכת תדע להתקשר לאנשי הקשר שלכם עליהם להיות רשומים אצלכם בטלפון באנגלית כי המערכת עדין לא יודעת לקרוא עברית.
אריאל פינטו, מנכ”ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, מציין כי “אנו מציגים לראשונה עידן חדש בו הרכב מתאים את עצמו לנהג בלחיצת כפתור. מדובר בתפיסת נהיגה עתידית בעולם שיתופי ואוטונומי המותאם ונלמד לפי פרופילים אישיים.” עוד הוסיף פינטו כי “מערכת ה- MBUX מהווה אבן דרך משמעותית ביישום אסטרטגיית ה- CASE של דיימלר הבונה את הדרך לשיתופיות, שירותים, קישוריות, אוטונומיות ורכבים חשמליים. ההשקעה הרבה של מרצדס בתשתית, בפיתוח ובחדשנות תאפשר לה לשמור על מקומה כמותג היוקרה מספר 1 בעולם.”
במסגרת ההשקה יוצע דגם השקה במהדורה מוגבלת – A200 limited edition – הכולל חבילת אבזור משודרגת: מושב נהג חשמלי, Car Play, חבילת מראות, גג פנורמי או מסכי MBUX 10.25 אינץ’, Touchpad ועוד במחיר של 256,900 שקלים.
מחירים:
A180 מוצעת במחיר של החל מ- 229,900 שקלים
A200 מוצעת במחיר של החל מ- 242,900 שקלים
A250 מוצעת במחיר של החל מ- 334,900 שקלים