חברת המחקר IDC מפרסמת את סיכום נתוני משלוחי מחשבים לישראל לרבעון השלישי של השנה. נתוני המחשבים בישראל מוכיחים כי חברת HP מובילה את השוק עם נתח של 36.8 אחוזים מכלל המוצרים ונמצאת בפער ניכר מהמתחרים. HP מציגה גם את הגידול הרב ביותר מבין המותגים: 3.2 אחוזים בנתח שוק לעומת השנה שעברה, ומדובר באחוז נתח מהגבוהים ב-EMEA. סך הכל נשלחו לישראל 211,368 מחשבים – עליה של 8.1 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
שוק המחשבים הנייחים בישראל נשאר יציב עם גידול קטן של 2.5 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם כאן מובילה HP עם נתח שוק של 41.6 אחוזים, גידול של 1.6 אחוזים לעומת השנה שעברה. במקום השני מתבססת חברת לנובו (Lenovo) עם נתח שוק של 24.4 אחוזים וגידול של 5.2 אחוזים לעומת השנה שעברה.
שוק המחשבים הניידים בישראל ראה צמיחה נאה של 13.3 אחוזים לעומת השנה שעברה, עם 115,347 מחשבים שנשלחו לישראל. כאן אפשר לראות כי HP עוקפת את לנובו ומדורגת כעת במקום הראשון עם נתח שוק של 32.8 אחוזים וגידול של 5.2 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. HP היא המותג העיקרי המראה גידול שנה מול שנה.
מחברת IDC נמסר כי “אנו עדים לתחילתה של מגמת התחזקות המגזר העסקי למול החלשות המחשבים הצרכניים. עד אמצע שנת 2016 החלוקה בין מחשבים עסקיים לצרכניים הייתה כ 55% עסקי למול 45% צרכני, מאז התחזקו משלוחי ( ובמקביל מכירות ) המגזר העסקי וברבעון הנוכחי היחס הינו 67% עסקי למול 33% צרכני. הצפי לרבעון 4 לשנת 2017 ( אוקטבר – דצמבר) הינו שלמרות שרבעון זה נחשב חזק במגזר העסקי עקב ניצול תקציב שנתי בחברות עדיין נראה סגירת פער במגזר הצרכני משום מבצעים חזקים בחודש נובמבר – black Friday שהפך למנהג בישראל בשנים האחרונות כמו גם מחשבים חדשים שיושקו בשוק העולמי וגם בישראל לקראת חג המולד.”