בשנים האחרונות יצרניות המזון הגדולות בעולם משקיעות משאבים בניסיון להשיב לעצמם את הצרכנים, שאיבדו את אמונם במוצרים לא בריאים ועתירי קלוריות. צרכנים מבינים את החשיבות במזון הבריא, ושינוי בהרגלי הקניה גרם לחברות לבנות מחדש את המוצרים, תוך כדי שינוי רשימות המרכיבים, כדי לשכנע את הצרכנים לחזור לקנות את מזונם.
חברת המזון הגדולה בעולם בשם Nestlé משתמשת בשילוב של בינה מלאכותית, דנ”א ו-Instagram כדי להתאים את התזונה עבור הצרכנים היפנים. כ-100,000 יפנים, הצטרפו לתוכנית של החברה, הם מקבלים ערכה ביתית לאיסוף ה-DNA שלהם ומעלים תמונות ל- Instagramשל כל מה שהם אוכלים, וכל זה לצורך ניתוח והתאמה אישית של המזון.
מטרת התוכנית היא להשתמש במידע זה כדי להתאים לכל אחד דיאטה טובה יותר ויעילה יותר, כדי לשפר את הבריאות, לתרום לאריכות החיים ולמנוע מחלות עתידיות. בנוסף Nestlé תספק ייעוץ המבוסס על הגנום הספציפי שלהם. התאמת המזון מתבצעת באמצעות ניתוח DNA.
החזון הוא להמציא ולפתח ליין חדש של מוצרי מזון מותאמים אישית שיהיה דבר הבא של העתיד. לדוגמה פיצות בהתאמה אישית לפי ה-DNA, שיוכלו למנוע מחלת אלצהיימר. יפן, היא זאת שבסופו של דבר תקבע כיצד Nestlé תגלגל את התוכנית במקומות אחרים ברחבי העולם. הטכנולוגיה משנה את אורך החיים שלנו, ובעשור הקרוב לבינה מלאכותית תהיה השפעה גדולה יותר על חיינו.
מקור: Bloomberg