LG ישראל מפרסמת היום בעיתונים קריאה ללקוחות המחזיקים ב-LG G4, לבדוק אם מכשירם נמצא באחת הסדרות הראשונות הזקוקות להחלפה מיידית של לוח אם (Motherboard), כתוצאה מתקלת יצרן. אם אתם עוקבים אחר אתרי הטכנולוגיה, בוודאי קראתם מספר פעמים בעבר כי ה-G4 סובל מבעיות של איתחול (או יותר נכון חוסר איתחול), מה שגורם למכשיר להיתקע על מסך הפתיחה, כאשר הפיתרון הינו חומרתי בלבד. את התקלה, שנוגעת למשתמשים רבים ברחבי העולם וכמובן גם בישראל, לא דאגה החברה לפרסם במהלך התקופה מאז הושק המכשיר בארץ (מאי 2015), ובמשך הזמן קראנו על עוד ועוד לקוחות מתוסכלים שלא הבינו מה קרה שמכשיר עליו שילמו אלפי שקלים מסרב להידלק.
מדוע LG ישראל החליטה דווקא כעת לשחרר לעיתונות את ההצהרה, כאמור למעלה משנה לאחר שהתגלו המקרים הראשונים? האם היא קשורה לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה בעניין זה?ניסיון להיראות באור חיובי אל מול הלקוחות שעדיין לא חוו את התקלה? או אולי קיים קשר כלשהו לסאגת המכשירים המתפוצצים של סמסונג? אנחנו לא יודעים את התשובה, כיוון שהנציגות הישראלית לא טרחה עדיין לתת את התשובות הנכונות. משיחות שערכנו במהלך החודשים האחרונים עם מספר חנויות, חלקן מוכרות מאוד, עולה תמונת מצב לפיה LG נפגעה מאוד מהתקלה הנרחבת במכשיר ה-G4, מה שגורם ככל הנראה לירידה משמעותית בהיקף מכירות מכשיר הדגל החדש LG G5.
כדי להשלים את תמונת המצב הנוכחית, בקבוצות טכנולוגיה רבות ברשתות החברתיות ניתן לראות כמות עצומה של פוסטים על לקוחות כועסים ומיואשים, כאלה המבטיחים לא לגעת שוב במכשירים של היצרנית הקוריאנית. ומה עשתה LG ישראל בנידון במשך למעלה משנה? כלום. ההתנהלות של היבואנית וחברת רונלייט תקשורת הייתה פאסיבית לחלוטין, ללא כל יוזמה או רצון לעודד לקוחות להגיע ולטפל במכשירם עוד בטרם הפך ל”ברזל” לא שימושי, אך אותם לקוחות שפנו לחברה, זכו לטיפול מיידי, הכולל כאמור החלפת לוח אם. אותם לקוחות שרכשו את המכשיר בדרכים אחרות, על מנת לחסוך מאות שקלים ביחס למחיר הרשמי של היבואן, נתקלו בבעיה, כיוון שאותן חנויות סירבו במרבית המקרים לקחת אחריות על התקלה. מבחינת אותן לקוחות, הפיתרון היחיד היה לפנות אל היבואן, ולשלם סכום של כ-700 שקלים לערך על התיקון.
עו”ד אשר שרון, המוביל את התביעה הייצוגית, מסר למערכת האתר כי: “אני יכול להעריך שידיעה זו באה בעקבות וכתוצאה מהתביעה המתנהלת נגדם והיעדר הסכמה לפשרה, ובעקבות קביעת בית המשפט כי עליהם להשיב לתביעה מתוקנת שבה הוגדל סכום התביעה, ולאחר שמו”מ שהתנהל לא הבשיל לכל תוצאה. בשלב זה התביעה מתנהלת במסגרת בית המשפט ודיון קבוע לחודש ינואר. באשר להודעה כפי שנוסחה, איננו בטוחים שמדובר בסדרה מסויימת כפי שהם מציגים, וההצגה נועדה כדי למזער את התנהלותם במשך למעלה משנה והתעלמות מהבעיה וצורכי הלקוחות, לרבות הנזק שנגרם לאורך תקופה זו. נשים לב שהם אינם מפרטים את מספרי הסדרה הפגועה לכאורה כך שיש להם לכאורה חופש לקבוע לגבי מכשיר מוגדר כי הוא שייך לסדרה אף כשסדרה כזו אינה קיימת ואין כל חוקיות סדרתית לבעיה. עניין נוסף שלא ניתן לו מענה, או שהמענה מציג את ההתחמקות הוא שאין כל הסבר או הצעה למקרים הרבים מאוד בהם לאחר החלפת לוח אם נגרמה אותה תקלה גם עם לוח אם שהוחלף, מה שאומר שההצעה איננה “תמימה”.