אם בעבר יצרניות מכשירי אנדרואיד היו יכולים להביט מהצד בקנאה בנאמנות המשתמשים לאייפון, הרי שבשנתיים האחרונות המגמה הפוכה לגמרי, וכעת מחקר חדש בא לחזק את הדברים עם נתונים רשמיים.
חברת המחקר CIRP (או בשמה המלא Consumer Intelligence Research Partners) מפרסמת דו”ח לפיו נאמנות למותג אנדרואיד ממשיכה בצמיחה מרשימה שהחלה עוד ב-2016, וכעת רושמת את המספרים הגבוהים ביותר, עם 91 אחוזים, זאת בהשוואה ל-86 אחוזים עבור iOS. מה זה אומר בעצם? תשעה מתוך עשרה לקוחות שהחליפו מכשיר בשנה החולפת, העדיפו להישאר עם מערכת ההפעלה מבית גוגל ולא לחצות את הקווים. החל מחודש ינואר 2016 ועד דצמבר 2017 נע אחוז הנאמנות לאנדרואיד סביב 89-91 אחוזים, בעוד הנאמנות ל-iOS הייתה נמוכה משמעותית ונעה סביב 85-88 אחוזים בלבד.
מייק לוין, מייסד חברת המחקר, מסביר כי “כאשר יש שתי מערכות הפעלה עיקריות בשוק, המשתמשים בוחרים אחת, לומדים אותה ומשקיעים כסף באפליקציות ובשירותים נוספים. כעת, כדי לגרום למשתמש לעבור מפלטפורמה אחת לשניה, השיקול העיקרי הוא מערך מוצרים נילווים ושירותים מתקדמים”. ואכן, נראה כי שתי החברות הגדולות משקיעות סכומי עתק בניסיון להתמקד בשירותים מתקדמים.
עבור משתמשי אנדרואיד, ניתן לייחס את הנאמנות למותג ביכולת הלקוחות לעבור בין מספר רב של מכשירים מבלי לעזוב את מערכת ההפעלה. הודות למספר רב של יצרניות, עיצובים שונים ודגמים רבים, המשתמשים מקבלים ‘חופש’ לנסות חוויות חדשות, זאת מבלי לוותר על האפליקציות שרכשו בחנות או את הזמן שהשקיעו בלימוד מערכת ההפעלה.
מקור: CIRP