שיתוף הפעולה בין וואווי וגוגל במכשיר ה-Nexus 6p הביא כבוד גדול ליצרנית הסינית ונחשב בעיני רבים למכשיר הנקסוס האיכותי ביותר שראתה הסדרה המפוארת עד היום עם ביקורות חיוביות מאוד בקהילת אנדרואיד והיקף מכירות מרשים ברחבי העולם, אבל לא בארה”ב. ככל הנראה, לגוגל ו-וואווי היו תוכניות גדולות מאוד עבור הנקסוס 6p, ועבור הסינית הייתה זו הזדמנות פז לחדור לשוק האמריקאי, כאשר הרעיון היה מסע פרסום רחב היקף במקביל למכירת הפאבלט בארבעת המפעילות הגדולות בארה”ב.
בפועל, כפי שאתם אולי יודעים, אף אחת מהמפעילות הגדולות לא החלה למכור את המכשיר, והסיבה לכך היא ככל הנראה מסע ומתן כושל בינן לבין גוגל, מה שגרם באופן ישיר לביטול מסע הפירסום שתכננה וואווי, וכמובן לעיכוב האפשרות לנגוס נתח שוק משמעותי בארה”ב. כל הסאגה הזו הביאה כמובן לאכזבה בוואווי, ויש המעריכים שהיא הביאה גם לסוג של משבר עם ענקית החיפוש. לכן, כאשר גוגל פנתה שוב לסינית במטרה לשתף פעולה עם סדרת Pixel החדשה, וואווי הייתה מהוססת מאוד, אבל מה שהביא אותה לסרב לגוגל היא העובדה שמיתוג החברה לא יופיע על המכשיר, כלומר היא לא תקבל שום קרדיט ציבורי על העבודה, וכמובן תפספס הזדמנות נוספת להגיע ללקוח האמריקאי.
המקור שהביא את הידיעה מפרסם כי בלית ברירה פנתה גוגל ל-HTC הטאיוואנית, וזו כמובן לא חשבה פעמיים והשיבה בחיוב להצעה. עם זאת, נראה כי הדלת של גוגל נותרה פתוחה עבור וואווי, והמקור מציין כי האחרונה מחוזרת על ידי ענקית החיפוש כדי שזו תייצר את מכשירי הפיקסל של השנה הבאה. האם זה אומר שגוגל יתפשרו בסופו של דבר ויסכימו לשלב את שם היצרנית על המכשיר כפי שעשתה בסדרת הנקסוס? ימים יגידו.