אפשרות “טייס אוטומטי” שמשלבת יצרנית הרכבים טסלה (Tesla) עדיין רחוק מלהיות מערכת נהיגה אוטומטית לחלוטין, אלא יותר כלי סיוע לנהג. תאונה קטלנית שהתרחשה מוקדם יותר השנה, בה נהרג נהג שהשתמש באפשרות זו, מעורר עדיין הדים וביקורות רבות ברחבי העולם, וכעת ממשלת גרמניה מוציאה אזהרות חמורות בנושא.
בשבוע שעבר פירסם משרד התחבורה הגרמני הצהרה רשמית הקוראת לטייס האוטומטי בדגם ה-S של טסלה “מפגע חמור”, ועכשיו גם השילטונות הגרמניים מפרסמים מכתב לנהגי טסלה, בו הם מייעצים להיות זהירים בעת השימוש באפשרות זו, כיוון שאינו מספק נהיגה אוטומטית מלאה, כלומר הנהגים חייבים להישאר עירניים ודרוכים מאחורי ההגה. טסלה מצידה מציינת, ולא בפעם הראשונה, כי הטייס האוטומטי נמצא עדיין בגירסת בטא ואינו מתאים בשלב זה לשימוש מלא, ובכך היא למעשה מנסה להסיר מעצמה את הביקורות ואת האירועים הקשורים לשימוש באפשרות זו.
ובינתיים, בארה”ב ממשיכים לעסוק בתאונה הקטלנית, והרשות להגנת הצרכן פירסמה דרישה מיצרנית הרכבים לשנות את השם “טיים אוטומטי” לתיאור מתאים יותר, כדי לא לבלבל את הציבור. גם מרצדס הסירה לאחרונה סרטון פרסומת ל-E-Class החדשה, לאחר טענות רבות על כך שהיא משתמשת במושג “נהיגה אוטומטית”, מה שעלול לגרום ללקוחות לחשוב כי אכן מדובר באפשרות מלאה ובטוחה.