הסופרבול הוא ללא ספק אחד האירועים החשובים ביותר לעם האמריקאי. מדובר באירוע הספורט הגדול ביותר, שמתרחש פעם בשנה ומושך מעל 100 מיליון צופים בארצות הברית ובעולם. בימים שקודמים לכל סופרבול מדווחות רשתות המזון האמריקאיות על שיא מכירות חדש, על מיליוני המבורגרים שנמכרו ומגשי פיצה שהוזמנו, והציבור האמריקאי חודל מכל מעש ונצמד למרקעי הטלוויזיה למספר שעות של צפייה במשחק הגמר של ליגת הפוטבול הלאומית.
אבל את הג’ירפה כל זה ממש לא מעניין. לא 103 מיליון האנשים שצפו במשחק לפני כשלושה ימים, לא מופע המחצית של ג’סטין טימברלייק, לא העובדה ששיא סך כל היארדים נשבר בסופרבול האחרון ולא הפילדפליה איגלס וגם ולא הניו אינגלד פטריוטס. את הג’ירפה מעניינות הפרסומות. הסופרבול ידוע לא רק כאירוע ספורט ענק – אלא גם כזירת פרסום מהנה ותחרותית במיוחד. אז עם 52 פרסומות שהוכנו במיוחד לכבוד המאורע, בעלות של 7.7 מיליון דולר לכל 30 שניות שידור, ג’ירפה גאה להציג את חמש הפרסומות שהכי אהבנו בסופרבול 2018.
אמזון: אלקסה איבדה את הקול
לא רבות החברות שיכולות להרשות לעצמן לשדר פרסומת באורך 90 שניות על גבי זמן המסך היקר ביותר בטלוויזיה האמריקאית. אבל אחת שכן יכולה – היא חברת אמזון, שהחליטה להקדיש את זמנה לפרסום עוזרת הבית החכם שלה, אלקסה. באופן מצער, איבדה אלקסה את קולה ואמזון נאלצת להחליפו בקולות של גדולי הידוענים המוכרים. בפרסומת המצוינת והמצחיקה במיוחד משתתפים רבים וביניהם רבל ווילסון (“פיצ’ פרפקט”), אנתוני הופקינס (“שתיקת הכבשים”), גורדון רמזי ומנכ”ל אמזון ג’ף בזוס.
דוריטוס ומאונטיין דיו: קרב ראפ בין מורגן פרימן לפיטר דינקלג’
מכירים את זה שאתם הולכים למסעדה עם חבר ומחליטים להתחלק במנה כדי לחסוך בהוצאות? אז זה מה שהחליטו לעשות דוריטוס ומאונטיין דיו, בפרסומת משותפת ומיוחדת במינה; קרב ראפ בין ענקים. בצד אחד של הזירה נמצא פיטר דינקלג’ (“משחקי הכס”) שמייצג את החטיף הלוהט והחדש של דוריטוס, ובצד השני – מורגן פרימן שנלחם עבור המשקה הקריר של מאונטיין דיו. מי ניצח? כנראה שמשרד הפרסום.
קיה: סטיבן טיילר חוזר לימי הזוהר
והזוכה בפרס הפרסומת הפשוטה והמהנה ביותר היא חברת כלי הרכב קיה. בפרסומת לדגם Stinger, מביאה קיה את הזמר סטיבן טיילר, סולן אירוסמית’, למסלול מירוצים עם פי’צר ייחודי – נסיעה אחורה בזמן. עם 365 כוחות סוס, והלהיט “Dream On” מתנגן ברקע, נראה שסטיבן טיילור יכול לחזור לצעירותו פשוט על ידי נסיעה ברוורס, ולהגיע לזמנים של לפני הזקנה, הסמים ואל אינספור המעריצות והמעריצים.
NFL: פרסומת עצמית בנוסח ריקוד מושחת
כשהבמה בבעלותך, למה לא לנצל אותה? זו מה ששאלה את עצמה ה-NFL, ליגת הפוטבול הלאומית של ארה”ב, שהחליטה לשלב במארג הפרסומות גם פרסומת שלה. אז אם תמיד רציתם לראות איך נראה אימון של השחקנים המקצועיים ביותר, איליי מאנינג ואודל בקהאם ג’וניור (“ניו יורק ג’איינטס”) כאן כדי להראות לכם איך הקסם קורה. כל זה לצלילי נעימת הנושא המפורסמת של הסרט “ריקוד מושחת”.
טייד: הפרסומת שמסכמת את כולן
זו פרסומת לרכב? לבושם חדש? אולי בכלל לבירה? טייד מראה לכולם איך עושים את זה באמת. כי בעצם, כל פרסומת שבה מופיעים אנשים – רצוי לבושים – היא פרסומת לאבקת הכביסה של טייד. בפרסומת המצוינת משתתף דיוויד הרבור (“דברים מוזרים”) שעובר בין הסיטואציות המוכרות של הפרסומות הקבועות, ומוכיח שכל הפרסומת שאי פעם ראינו – היו בעצם לאותו המוצר.