שנת 2016 הייתה קשה מאוד עבור חברת שיאומי (Xiaomi), עם ירידה חדה מאוד במכירות ביחס לשנים קודמות, מה שגרם ליצרנית להפסיק לדווח לתקשורת על היקפי המכירות. כעת נראה כי רוח חדשה נושבת בחברה, כך לפחות על פי מכתב ששלח המנכ”ל לעובדים.
Lei Jun, מנכ”ל שיאומי ואחד ממייסדי החברה, שיגר כאמור מכתב לעובדים, בו הוא מודיע על רבעון שני מצויין עם עלייה של 70 אחוזים במכירות סמארטפונים בהשוואה לרבעון הראשון, שהגיעו ל-23.16 מיליון מכשירים. “הישג זה מסמל נקודת מפנה בצמיחה שלנו – לאחר שנתיים של ‘בדק בית’, שיאומי יוצאת שוב למסלול של צמיחה מהירה”, כתב המנכ”ל, והוסיף כי “זהו ציון דרך משמעותי באמת עבור שיאומי – עד כה לא הצליחה אף יצרנית סמארטפונים אחרת בעולם לחדש את הצמיחה לאחר ירידה במכירות”.
Lei Jun מסביר את התאוששות החברה בעיקר בהשקעות גדולות במחקר ופיתוח תוך תשומת לב על איכות המוצרים ושביעות רצון הלקוחות. “לאחר דיונים פנימיים רבים, התחלנו תוכנית פעולה חדשה שעיקרה בהקמת חטיבה שהתמקדה אך ורק באיכות המוצר”, אמר המנכ”ל.
כמובן, עם האוכל בא התיאבון, והמטרה הבאה של שיאומי היא לחצות את רף 100 מיליון מכשירים סלולריים הנמכרים ברחבי העולם עד לסוף שנת 2017, ובכך להיכנס למועדון הגדולות באמת, בו נמצאות סמסונג, אפל והאחות הסינית וואווי.