רכבים חשמליים, היברידיים, חצי אוטונומיים או אפילו אוטונומים לחלוטין כבר ראינו מכל היצרניות הגדולות והקטנות. לכולן יש בארסנל הדגמים שלהן רכב אחד מתוך הקטגוריות האלו. אז אם תחשבו היטב תגלו כי לחברת סקודה אין אף דגם בקטגוריות האלה, לא חשמלי, לא היברידי ולא טיפה אוטונומי. בתערוכת הרכב בשנחאי אשר נפתחת לקהל הרחב ביום שבת הקרוב (20 באפריל) תציג Skoda את Vision E – רכב קונספט חשמלי הראשון מתוצרתה.
בשוק רווי דגמים, כאשר יצרנית מגיעה אחרי כולן, היא חייבת להראות משהו שונה ומיוחד על מנת לנסות ולהתבלט ,זה בדיוק מה שסקודה מנסה לעשות. כפי שכתוב בהודעה לעיתונות “אנו נבדלים ממתחרינו על ידי המגע האנושי הטבוע בכל מוצרינו, מסרינו והשירותים שאנו מספקים. המגע האנושי יהווה ערך עליון בפתרונות ה-E-Mobility החדשים, בעוד אנו חותרים לחיבור קרוב עם לקוחותינו במהלך המסע המשותף. אנו בסקודה יוצרים E-Mobility נגישה, מעשית ושהאדם במרכזה“.
אז כיצד עושים את זה? ה-Vision E מבוססת על פלטפורמה חשמלית (MEB) כאשר המראה החיצוני של המכונית משלב ישיבה גבוהה דוגמת רכבי פנאי-שטח, חלל פנימי מרווח דוגמת ה-Skoda Superb וגג בסגנון קופה דוגמת Skoda KODIAQ Coupe. לרכב תהיינה מערכות נהיגה אוטונומיות רמה 3 הפועלות באמצעות מערכות רדאר, מערכת מעקב עיניים, מד דופק, מד עייפות הנהג, מערכת HMI לפקקי תנועה, נווט כבישים מהירים, נווט חניה, חניה נלמדת וחיבור לבית החכם.
רכב הקונספט של סקודה יציג נתוני טכניים מרשימים בהם הספק של עד 306 כ”ס בהנעה כפולה, טעינת DC (מחייב עמדת התקנה לטעינה) 80% ב-30 דקות וטווח נסיעה עד 600 ק”מ (יותר מרכבי טסלה). חברת סקודה בחרה להציג את רכב הקונספט לעיתונאים עוד לפני התערוכה עצמה, כאשר בחמש ערים מרכזיות בעולם, עיתונאים קיבלו הצצה וירטואלית מקדימה לפני כולם על הרכב החדש. תל-אביב נבחרה להיות אחת מחמשת הערים ואנו זכינו “לשחק” עם הרכב החדש במצגת מציאות מדומה VR. זה מראה את החשיבות שהחברה מייחסת לישראל ועד כמה חשוב לה לשתף את הקהילה בישראל עם חשיפת קונספט Vision E. רכב קונספט זה יביא בסופו של תהליך ליצירת 5 דגמים שונים אשר יגיעו לשוק בשנים הקרובות.