לאחר שסגרה את Lifestage, אפליקציה מתחרה לסנאפצ’אט, מכריזה פייסבוק על השקת מתחרה חדשה – הפעם – ליוטיוב (YouTube). המתחרה החדשה, או בשמה המקורי “Watch“, תהיה פלטפורמת שיתוף תוכן בה ניתן יהיה להירשם לערוצים, לצפות בסרטונים ולהעלות תכנים – עליהם יהיה ניתן להרוויח כסף, בניגוד לסרטונים שמשותפים היום ברחבי הרשת החברתית. אבל אל תתלהבו יותר מדי, משום שהשירות פעיל כרגע רק בגבולות ארצות-הברית, ורק למספר מצומצם של משתמשים.
Watch מאפשרת חווית צפייה מותאמת אישית, כמו יוטיוב, ובה יופיעו סרטונים מומלצים בהתאם להיסטוריית הסרטונים הנצפים. על מנת להביא את יוצרי התוכן לפלטפורמה החדשה, מבטיחה פייסבוק ליוצרים הכנסות של 55% מסך כל אלה שמתקבלות מפרסומות. כל התכנים שיועלו לפלטפורמה יהיו תכנים בלעדיים, כאלו שנועדו להעלות אליה, ולא סרטונים שניתנים לצפייה בגלישה רגילה בפייסבוק.
פייסבוק כבר הכריזה על תכנים ו”ערוצים” שיגיעו ל-Watch, ביניהם:
- Billboard’s “How it Went Down” – סדרה דוקומנטרית על מוזיקאים
- Major League Baseball – ליגת הבייסבול האמריקאית שתשדר על בסיס שבועי
- Tastemade’s Kitchen Little – תוכנית בישול הומוריסטית בה ילדים ינסו לבשל מנות לאחר תדרוך משף מומחה
- NASA’s “Science @ NASA” – תוכנית מדע בה יועלו סרטונים קצרים באורך 4-5 דקות בנושאים מגוונים
- David Lopez’s “My Social Media Life” – תוכנית דוקו-ריאלטי על חייו של כוכב הרשת דיוויד לופז
- A&E’s “Bae or Bail:” – תוכנית ריאליטי בה זוגות יתעמתו עם הפחדים הגדולים שלהם
כאמור, נכון לעכשיו Watch זמינה אך ורק למספר מצומצם של משתמשים בתוך ארצות הברית. פייסבוק הודיעה כי בקרוב השירות יגיע גם לקהל הבינלאומי, לא לפני שיהיה זמין לכלל המשתמשים האמריקאים. התכנים הבלעדיים יועלו לפלטפורמה החל מה-28 באוגוסט, בעוד הגישה אליה תיפתח כבר ממחר למשתמשים בודדים.
מקור: TechCrunch